No | Tajuk Kajian | Tindakan |
---|---|---|
1 | Travel Survey During Festive (Season Chinese New Year 2011) | Lihat |
2 | Origin Destination Study During Chinese New Year 2011 | Lihat |
3 | Evaluation of OPS Bersepadu Hari Raya 2010: Speed Change Analysis | Lihat |
4 | Keberkesanan pemakaian High Visibility Vest (HVV) di kalangan penunggang motosikal dapat meningkatkan kebolelihatan mereka oleh pengguna jalan lain | Lihat |
5 | Keberkesanan Pelaksanaan Ops Bersepadu semasa Musim Perayaan 2014: Kajian Persepsi di kalangan Pemandu dan Penunggang Motosikal | Lihat |
6 | Kajian Kes Sikap Pemandu Di Kalangan Mangsa Dan Bukan Mangsa Kemalangan Jalan Raya | Lihat |
7 | Penilaian OPS Selamat Hari Raya 2014 berhubung dengan analisis perubahan kelajuan | Lihat |
8 | Kesan Keselamatan dari Pengoptimuman Lampu Isyarat bagi Perlanggaran Lampu Merah dan Potensi Konflik di Persimpangan Berlampu Isyarat | Lihat |
9 | Kajian & Analisa Pencegahan Kecederaan akibat Kemalangan Jalan Raya (R-TRIPS) | Lihat |
10 | Pembangunan Garis Panduan Pejalan Kaki Di luar Kawasan Sekolah Melalui Penilaian Kemudahan Pejalan Kaki di Sekolah-sekolah di Malaysia | Lihat |
11 | Kajian Pemerhatian Kelajuan dan Kelakuan Penunggang Motosikal di Sepanjang Jalan di Malaysia | Lihat |
12 | Penyelidikan Eksploratori Memandu / Menunggang secara Agresif di Malaysia: Korelasi dan Pengagihan | Lihat |
13 | Pemandu dan Penunggang Muda di Malaysia: Kajian Faktor Risiko dan Faedah Program Pendidikan/Latihan | Lihat |
14 | Pengukuran Kesan Sampingan Simulator di Malaysia | Lihat |
15 | Pembangunan Kedua Kereta Berinstrumen: Penambahbaikan Kereta Berinstrumen, EIVe | Lihat |
16 | Keberkesanan Program Advokasi Bagi Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di Malaysia | Lihat |
17 | Pematuhan Pemakaian Topi Keledar dikalangan Penunggang dan Pembonceng Motosikal di Malaysia - Kajian peringkat Kebangsaan | Lihat |
18 | Kajian Awal bagi Kajian Semula Program Pendidikan Keselamatan Jalan Raya: Tujuh Tahun Selepas Pelaksanaan Kebangsaan | Lihat |
19 | Sikap Pemakaian Topi Keledar Motosikal di Malaysia: Pengaplikasian Model 'Health Believe' | Lihat |
20 | Nilai Kematian dan Kecederaan akibat Kemalangan Jalan Raya bagi Pemandu Kereta di Malaysia | Lihat |
21 | Menilai Prestasi Topi Keledar dan Kecederaan Kepala dalam Kemalangan Motosikal | Lihat |
22 | Kajian Mendalam Segera Berhubung Kemalangan Melibatkan Motosikal | Lihat |
23 | Kajian Masalah DUI untuk Kemalangan Jalan Raya | Lihat |
24 | Kajian Keberkesanan Peningkatan Program Penguatkuasaan OPS Bersepadu Pemakaian Talipinggang Keledar Bagi Kenderaan Penumpang untuk Kawasan-kawasan Terpilih Di Malaysia | Lihat |
25 | Kesan Umur Tayar, Penanda Kelulusan & Pendedahan Cuaca terhadap Prestasi Keselamatan Tayar Selepas-Jualan untuk Kenderaan Penumpang | Lihat |
26 | Kemalangan Motosikal Pada Waktu Siang Hari di Malaysia | Lihat |
27 | Model Risiko Jalan Raya di Jalan Putrajaya | Lihat |
28 | Keberkesanan Ops Bersepadu Hari Raya Aidilfitri 2011 (Analisis Isipadu Trafik) | Lihat |
29 | Perbandingan Tingkah Laku Memotong Kenderaan Lain Semasa Musim Perayaan dan Bukan Musim Perayaan | Lihat |
30 | Keberkesanan Ops Bersepadu Hari Raya Aidilfitri 2011 (Analisis Perubahan Halaju) | Lihat |
31 | Keberkesanan Ops Bersepadu Tahun Baru Cina 2011 (Analisis Melanggar Lampu Isyarat Merah Di Persimpangan) | Lihat |
32 | Kajian Perjalanan Ketika Musim Perayaan (Tahun Baru Cina 2011) | Lihat |
33 | Penerimaan dan Kesan Iklan Televisyen Kempen Keselamatan Jalan Raya Terhadap Penunggang Motosikal di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Mengikut Teori Penghakiman Sosial | Lihat |
34 | Effectiveness of Ops Hari Raya 2011 on Helmet Use of Malaysian Motorcyclists: A Case Study in Selective Districts in Selangor | Lihat |
35 | Kajian Pemanduan Agresif di Malaysia: Korelasi dan Taburan | Lihat |
36 | Persepsi untuk Ditangkap Sekiranya Melakukan Kesalahan Trafik: Dari Perspektif Pengguna Jalan Raya dan Pemandu Bas Ekspres | Lihat |
37 | Ciri-Ciri Kemalangan Maut antara Penunggang-Penunggang Motosikal | Lihat |
38 | Pencegahan dari Memandu Semasa Mengantuk: Amalan Sebenar dan Amalan yang Disyorkan | Lihat |
39 | Kajian Keberkesanan Ops Hari Raya Aidilfitri 2011 Terhadap Pemakaian Tali Pinggang Keledar Keselamatan Di Kalangan Penumpang Kenderaan Di Kawasan Terpilih Di Malaysia | Lihat |
40 | Penunggang dan Pembonceng Muda | Lihat |
41 | Pendedahan Pemanduan Penduduk Tempatan di Sabak Bernam: Ciri-ciri Demografik | Lihat |
42 | Pendedahan dan Risiko Ketika Perjalanan yang Berkaitan dengan Pekerjaan : Kajian Kes Antara Pencarum PERKESO | Lihat |
43 | Penilaian Keberkesanan OPS Bersepadu Tahun Baru Cina 2012: Analisis Perubahan Kelajuan | Lihat |
44 | Kajian Terhadap Risiko dan Pendedahan Aktiviti Penunggang Motosikal | Lihat |
45 | Tingkahlaku Memotong yang Tidak Dibenarkan Ketika OPS CNY 2012 | Lihat |
46 | Mengukur Perhatian dan Prestasi dalam Persekitaran Trafik Jalan Sebenar Menggunakan Kaedah “Detection Response Task (DRT)” | Lihat |
47 | Program Komuniti Pemakaian Topi Keledar | Lihat |
48 | Kajian Persepsi Ditangkap Sekiranya Melakukan Kesalahan Trafik di Kalangan Pengguna Jalan Raya | Lihat |
49 | Penggunaan “Child Restraint System” di Kalangan Kanak-Kanak Berumur 0 - 6 Tahun di Sekitar Mukim Kajang, Selangor | Lihat |
50 | Model Risiko Kemalangan Jalan Raya di Jaringan Putrajaya | Lihat |
51 | Menilai Prestasi Topi Keledar dan Kecederaan Kepala dalam Kemalangan Motosikal | Lihat |
52 | Kajian Keberkesanan Kamera Lampu Isyarat dalam Mengurangkan Perlanggaran Lampu Merah di Malaysia | Lihat |
53 | Sistem Penguatkuasaan Had Kelajuan Automatik (AES) | Lihat |
54 | Pemakaian Tali Pinggang Keledar di Kalangan Penumpang Kenderaan yang Terlibat dalam Kemalangan Maut di Malaysia | Lihat |
55 | Kajian MIROS-PDRM Berkenaan Kemalangan Maut Motosikal Sepanjang OPS Selamat 1/2012 | Lihat |
56 | Penggunaan Tali Pinggang Keselamatan di Kalangan Warga Kerja Putrajaya | Lihat |
57 | Mengkaji Kualiti Tidur dan Tingkah Laku Memandu Pemandu serta Hubung Kaitnya dengan Penglibatan dalam Perlanggaran di Kalangan Satu Populasi Pemandu Lori | Lihat |
58 | Kajian Risiko Bas Berbanding Kenderaan Persendirian | Lihat |
59 | Penilaian Ops Bersepadu Hari Raya 2013: Analisa Perubahan Kelajuan | Lihat |
60 | Ciri-ciri Kemalangan Maut Melibatkan Motosikal dengan Motosikal | Lihat |
61 | Risiko Pengguna Jalan Raya Di Sekitar Lembah Klang | Lihat |
62 | Faktor-faktor Kritikal yang Berkait dengan Kematian Pejalan Kaki Disebabkan Kemalangan Jalan Raya | Lihat |
63 | Ciri-ciri Pembonceng Motosikal Bawah Umur di Selangor | Lihat |
64 | Keberkesanan Ops Bersepadu Tahun Baru Cina 2013 – Kajian Pelanggaran Lampu Merah | Lihat |
65 | Keberkesanan Ops Bersepadu Hari Raya 2013 – Kajian Pelanggaran Lampu Merah | Lihat |
66 | Kajian Perintis Pemanduan Agresif di Malaysia: Korelasi dan Taburan, Menggunakan Alat Simulasi Pemanduan (MADS-DS) | Lihat |
67 | Kajian Perintis Pemanduan Secara Agresif di Malaysia: Korelasi dan Taburan | Lihat |
68 | Kajian Retrospektif Terhadap Kemalangan Kenderaan Tunggal di Kawasan Bandar dan Luar Bandar | Lihat |
69 | Kajian Persepsi Ditangkap di Kalangan Pemandu Kereta dan Penunggang Motosikal | Lihat |
70 | Laporan Kendiri Tingkah Laku Menunggang Motosikal Di Kalangan Penunggang Melayu Di Lembah Klang | Lihat |
71 | Model Risiko Kemalangan Jalan Raya di Jaringan Putrajaya | Lihat |
72 | Ops Bersepadu Hari Raya 2013: Penggunaan Sistem Keselamatan Kanak-Kanak Di Kalangan Kanak- Kanak Berumur 0–7 Tahun Semasa Berada Di Dalam Kenderaan | Lihat |
73 | Keberkesanan Ops Bersepadu Hari Raya 2013 Ke Atas Penggunaan Topi Keledar Penunggang Motosikal Malaysia: Satu Kajian Kes Di Daerah Terpilih Di Selangor | Lihat |
74 | Kesan Tidur dan Pemanduan yang Sama dan Membosankan di Dalam Simulasi Pemanduan | Lihat |
75 | Pematuhan Terhadap Pemakaian Tali Pinggang Keledar Di Kalangan Penumpang Dan Pemandu Kenderaan di Lokasi Terpilih Sekitar Semenanjung Malaysia Semasa Ops Bersepadu Hari Raya 2013 | Lihat |
76 | Tabiat penunggangan berisiko oleh penunggang motosikal di Malaysia: Satu kajian kes di Lembah Kelang, Selangor | Lihat |
77 | Kajian Ke Atas Kemalangan Motosikal yang Melibatkan Kematian dan Kecederaan Serius Semasa Ops Bersepadu Hari Raya 2013 | Lihat |
78 | Keberkesanan OPS Bersepadu Tahun Baru Cina 2013: Pematuhan Pemakaian Tali Pinggang Keledar Di Kalangan Pemandu Dan Penumpang Kenderaan Di Malaysia | Lihat |
79 | Kajian Kualiti Tidur dan Tabiat Pemandu | Lihat |
80 | Penilaian Terhadap Ketersediaan Dan Kebolehcapaian Tali Pinggang Keledar Belakang Di Malaysia | Lihat |
81 | Program Berteraskan Komuniti: Topi Keledar Keselamatan | Lihat |
82 | Penilaian Tingkah Laku Pemanduan Melalui Kereta Berinstrumen | Lihat |