No | Tajuk Kajian | Tindakan |
---|---|---|
1 | Faktor penyumbang yang memberi kesan kepada corak perjalanan dan isipadu trafik | Lihat |
2 | Kesan masa menunggu terhadap pejalan kaki di persimpangan berlampu isyarat | Lihat |
3 | Risiko kemalangan jalan raya di simpang tiga | Lihat |
4 | Kenalpasti risiko bagi kemalangan maut melibatkan motosikal di jalan persekutuan di Negeri Sembilan | Lihat |
5 | Penganggaran Jumlah Trafik Masa Nyata menggunakan Data Trafik Google | Lihat |
6 | Sistem Penguatkuasaan Automatik untuk Perlanggaran Lampu Merah: Satu Kajian selepas Dua Tahun Pelaksanaan | Lihat |
7 | Kajian Penilaian Spatial Pelbagai Kriteria bagi Pelan Bersepadu Pengangkutan Awam dan Pembangunan Guna Tanah di Mukim Kajang, Selangor | Lihat |
8 | Kebolehlaksanaan Sistem Hadlaju Boleh Ubah pada Keadaan Cuaca Buruk di Lebuhraya di Malaysia | Lihat |
9 | Permodelan Risiko Kemalangan Trafik bagi Rangkaian Jalan di Putrajaya | Lihat |
10 | Penilaian Lorong Motosikal Tidak Ekslusif (NEMCL) di Malaysia: Hubungan antara Kelajuan dan Geometri Jalan Lurus | Lihat |
11 | Pengesahan Model Penilaian Bintang yang digunakan dalam Program Penilaian Jalan Antarabangsa (iRAP) | Lihat |
12 | Keberkesanan Intervensi Keselamatan Jalan Raya menerusi Program Berasaskan Komuniti di Precint 8, Putrajaya | Lihat |
13 | Memodelkan Hubungan antara Kemalangan Motosikal dan Aktiviti Guna Tanah | Lihat |
14 | Penilaian Lorong Motosikal Bukan Ekslusif di Malaysia: Hubungan Diantara Halaju dan Jalan Lurus | Lihat |
15 | Kesan Penambahbaikan Rekabentuk Lampu Isyarat di Persimpangan Terhadap Kadar Melanggar Lampu Isyarat dan Kebarangkalian Konflik | Lihat |
16 | Pendedahan Dan Riskiso Ketika Perjalanan Yang Berkaitan Dengan Pekerjaan: Kajian Kes Antara Pencarum Perkeso | Lihat |
17 | Keberkesanan Ops Bersepadu Tahun Baru Cina 2011 (Analisis Kelajuan Kenderaan) | Lihat |
18 | Mengukur Tahap Pemanduan Penunggang Motosikal yang Berpengalaman Ketika Membelok ke Kanan di Simpang Tidak Berlampu Isyarat | Lihat |
19 | Penilaian Lorong Motosikal Bukan Eksklusif di Malaysia: Hubungan di antara Halaju dan Geometri Jalan yang Lurus | Lihat |
20 | Pendedahan Pengguna Bas: Satu Kajian Kes Bus Ekpres Transit (BET) | Lihat |
21 | Pemodelan Hubungkait antara Kemalangan Motosikal dan Penggunaan Tanah | Lihat |
22 | Penilaian Prestasi Keselamatan Jalan Keluar dan Masuk ke Lorong Motosikal Eksklusif di Lebuhraya Persekutuan, F002 Menggunakan Teknik Konflik Lalulintas | Lihat |
23 | Mengukur Prestasi Pemanduan Penunggang Motosikal Berpengalaman Semasa Membelok ke Kanan di Simpang Tidak Berlampu Isyarat | Lihat |
24 | Penilaian Program Pengawalan Kelajuan Lalulintas di Persekitaran Sekolah di Malaysia | Lihat |
25 | Fasa 1 WRRAPP - Kajian Awal Kesan Cuaca Terhadap Kemalangan Jalan Raya | Lihat |
26 | Penilaian Pembahagi Jalan dan Objek Tepian Jalan Berisiko di Lebuhraya di Malaysia | Lihat |
27 | Penilaian Lorong Motosikal Bukan Eksklusif: Pembangunan Indeks Risiko Kemalangan Motosikal Untuk Jalan Persekutuan | Lihat |
28 | Hubung Kait Di Antara Masa Operasi Aktiviti Guna Tanah dan Masa Kemalangan Jalan Raya | Lihat |
29 | Keberkesanan Kamera Lampu Merah Dalam Mengurangkan Pelanggaran Lampu Merah Di Malaysia | Lihat |
30 | Kelajuan Kenderaan Berhampiran Persimpangan: Kajian Kes Hulu Langat | Lihat |
31 | Keberkesanan Ops Bersepadu Hari Raya Aidilfitri 2010: Kajian Mengenai Warga Lembah Klang yang Membuat Perjalanan dalam Tempoh Hari Raya Aidilfitri | Lihat |
32 | Kesan Penambahbaikan Lampu Isyarat Terhadap Perlanggaran Lampu Isyarat dan Kebarangkalian Konflik Kenderaan di Persimpangan Berlampu Isyarat | Lihat |
33 | Kesan-kesan Penggunaan Lorekan Median: Analisa Terhadap Kelajuan dan Kedudukan Lateral Kenderaan; dan Pergerakan Memotong | Lihat |
34 | Pembangunan Model Kemalangan Melibatkan Pejalan Kaki di Jalan Perbandaran di Negeri Selangor, Malaysia | Lihat |
35 | Pembangunan Reka Bentuk Geometri Lorong Motosikal yang Selamat Menggunakan Pendekatan Pengumpulan Data secara Naturalistik | Lihat |
36 | Penilaian Program Pengawalan Kelajuan Lalulintas di Persekitaran Sekolah-sekolah di Malaysia | Lihat |
37 | Mengukur Perhatian dan Prestasi dalam Persekitaran Trafik Bersimulasi Menggunakan Kaedah “Detection Response Task” | Lihat |
38 | Permodelan Hubungkait antara Kemalangan Motosikal dan Penggunaan Tanah | Lihat |
39 | Program Penilaian Jalan Raya Antarabangsa (iRAP) – Malaysia sebagai Kajian Rintis | Lihat |